Employer Branding: het nut van een 'Werken bij'-website

Denkt u aan ‘werken bij’, dan denkt u aan vacatures. Natuurlijk vormt dit de basis voor werving van nieuwe medewerkers, maar een 'Werken Bij'-website bied meer voordelen dan u denkt. Kandidaten verdiepen zich in uw core business, hun toekomstige werkomgeving en loopbaanmogelijkheden binnen uw organisatie.

Employer Branding | de 'werken-bij' website

Wat is een ‘Werken bij’-website precies?

Een ‘Werken bij’-website is een bedrijfspagina of microsite waarop de carrièremogelijkheden en de cultuur binnen de organisatie op een duidelijke manier worden weergegeven. De naam zegt het al:  hoe is het om bij organisatie X te werken? Verrijk deze informatie met video, beelden, Google Maps en uw ‘Werken bij’-website is een krachtige tool om de juiste talenten te bereiken en te overtuigen.

Omdat deze informatie vaak flink verschilt van die van de ‘normale’ website, is een ‘Werken bij’-website een ideaal middel om het werkgeversmerk uit te dragen. Zo kunt u op een aantrekkelijke manier de vacatures en gerelateerde zaken goed op elkaar afstemmen. Daarnaast schetst u een compleet beeld van uw organisatie.

Hoe zorgt een ‘Werken bij’-website voor een sterk werkgeversmerk?

Een werkgeversmerk, ofwel Employer Brand, wordt versterkt door verschillende tools te gebruiken. Al eerder schreven we over Social Media, Content Marketing en Video.  Tools die u los kunt inzetten voor een sterk werkgeversmerk, maar die elkaar ook kunnen versterken op de ‘Werken bij’-website. In combinatie met de informatie over carrièremogelijkheden zorgt dit voor transparantie en een ideale manier om een ‘culturele fit’ te ontdekken.

Vacaturepagina of microsite?

Met een dozijn vacatures doet u er goed aan om een dedicated gedeelte in te richten op uw website. Uw zoekfunctie beperkt zich dan tot deze omgeving en u krijgt de kans om de carrièremogelijkheden visueel aantrekkelijk en gebruiksvriendelijk te presenteren.

Bij veel vacatures, verschillende vestigingen of uitgebreide informatie over opleidings- en groeimogelijkheden is het vaak wenselijk om een microsite te gebruiken en te koppelen aan de corporate website. Zo wordt uw algemene website technisch niet belast en kunt u andere functionaliteiten naar voren schuiven die op uw ‘Werken bij’-website belangrijker zijn dan op uw algemene website.

De voordelen van een ‘Werken bij’-website

Kandidaten zijn op zoek naar diepgaande informatie over hun volgende werkomgeving. Met een ‘Werken bij’-website benut u deze kans en geeft u antwoord op hun vragen. Andere voordelen zijn:

  • Ruimte voor storytelling en beleving
  • Transparantie over uw organisatie als werkgever
  • Onderscheidend vermogen in een concurrerende banenmarkt
  • Duidelijkheid over een ‘culturele fit’
  • Een vast platform voor al uw wervingsactiviteiten

Wanneer is het tijd voor een ‘Werken bij’-website?

Met een ‘Werken bij’-website heeft u de ruimte om meer informatie te delen. Dat stimuleert uw activiteiten, als u het volgende wilt bereiken:

  • Een betere vindbaarheid van vacatures
  • Meer sollicitaties ontvangen
  • Meer sollicitaties ontvangen voor bepaalde afdelingen of functies
  • Sollicitaties ontvangen van hogere kwaliteit
  • Een bepaald imago veranderen
  • Complexe materie overbrengen
  • Meer transparantie

Employer Branding voor uw organisatie

Bent u op zoek naar advies op maat of wilt u meer lezen over een sterk werkgeversmerk? Laat uw gegevens achter of lees onze andere artikelen in de serie Employer Branding; Social Media Recruitment, Content Marketing, Video in Recruitment.

Wilt u meer informatie over een Werken-bij Website? Neem dan vrijblijvend contact op via het contactformulier op deze pagina.

Recruiting now?

We believe the right person can transform your business.
 

Get in touch for a free consultation

  •  
     By submitting this form you indicate that you are aware of our privacy policy that explains what we do with your personal data.

Follow us on social media

Follow Hays on LinkedIn - Hays.be
Follow Hays on Facebook - Hays.nl
Follow Hays on Instagram - Hays.nl