Employer Branding: het nut van een 'Werken bij'-website
Wat is een ‘Werken bij’-website precies?
Een ‘Werken bij’-website is een bedrijfspagina of microsite waarop de carrièremogelijkheden en de cultuur binnen de organisatie op een duidelijke manier worden weergegeven. De naam zegt het al: hoe is het om bij organisatie X te werken? Verrijk deze informatie met video, beelden, Google Maps en uw ‘Werken bij’-website is een krachtige tool om de juiste talenten te bereiken en te overtuigen.
Omdat deze informatie vaak flink verschilt van die van de ‘normale’ website, is een ‘Werken bij’-website een ideaal middel om het werkgeversmerk uit te dragen. Zo kunt u op een aantrekkelijke manier de vacatures en gerelateerde zaken goed op elkaar afstemmen. Daarnaast schetst u een compleet beeld van uw organisatie.
Hoe zorgt een ‘Werken bij’-website voor een sterk werkgeversmerk?
Een werkgeversmerk, ofwel Employer Brand, wordt versterkt door verschillende tools te gebruiken. Al eerder schreven we over Social Media, Content Marketing en Video. Tools die u los kunt inzetten voor een sterk werkgeversmerk, maar die elkaar ook kunnen versterken op de ‘Werken bij’-website. In combinatie met de informatie over carrièremogelijkheden zorgt dit voor transparantie en een ideale manier om een ‘culturele fit’ te ontdekken.
Vacaturepagina of microsite?
Met een dozijn vacatures doet u er goed aan om een dedicated gedeelte in te richten op uw website. Uw zoekfunctie beperkt zich dan tot deze omgeving en u krijgt de kans om de carrièremogelijkheden visueel aantrekkelijk en gebruiksvriendelijk te presenteren.
Bij veel vacatures, verschillende vestigingen of uitgebreide informatie over opleidings- en groeimogelijkheden is het vaak wenselijk om een microsite te gebruiken en te koppelen aan de corporate website. Zo wordt uw algemene website technisch niet belast en kunt u andere functionaliteiten naar voren schuiven die op uw ‘Werken bij’-website belangrijker zijn dan op uw algemene website.
De voordelen van een ‘Werken bij’-website
Kandidaten zijn op zoek naar diepgaande informatie over hun volgende werkomgeving. Met een ‘Werken bij’-website benut u deze kans en geeft u antwoord op hun vragen. Andere voordelen zijn:
- Ruimte voor storytelling en beleving
- Transparantie over uw organisatie als werkgever
- Onderscheidend vermogen in een concurrerende banenmarkt
- Duidelijkheid over een ‘culturele fit’
- Een vast platform voor al uw wervingsactiviteiten
Wanneer is het tijd voor een ‘Werken bij’-website?
Met een ‘Werken bij’-website heeft u de ruimte om meer informatie te delen. Dat stimuleert uw activiteiten, als u het volgende wilt bereiken:
- Een betere vindbaarheid van vacatures
- Meer sollicitaties ontvangen
- Meer sollicitaties ontvangen voor bepaalde afdelingen of functies
- Sollicitaties ontvangen van hogere kwaliteit
- Een bepaald imago veranderen
- Complexe materie overbrengen
- Meer transparantie
Employer Branding voor uw organisatie
Bent u op zoek naar advies op maat of wilt u meer lezen over een sterk werkgeversmerk? Laat uw gegevens achter of lees onze andere artikelen in de serie Employer Branding; Social Media Recruitment, Content Marketing, Video in Recruitment.
Wilt u meer informatie over een Werken-bij Website? Neem dan vrijblijvend contact op via het contactformulier op deze pagina.