De werkgever als merk: 5 tools om talent aan te trekken
Hoe werkzoekenden over uw organisatie denken en voelen, is van groot belang om de juiste werknemers aan te trekken. En het is die mening waar u als werkgever invloed op kunt uitoefenen. Met deze vijf tools bouwt u aan een sterk werkgeversmerk.
1. De voordelen van employer branding
Het hebben van een sterk werkgeversmerk zorgt voor een positieve publieke en algemene opinie over het bedrijf en juist dat zorgt ervoor dat het steeds aantrekkelijker wordt voor potentiële werknemers om bij het bedrijf te komen werken. Daarnaast zorgt goede Employer Branding ervoor dat het direct duidelijker is voor de kandidaten met wat voor organisatie ze te maken hebben.
Lees meer over Employer Branding
2. Het nut van een werken-bij site
Denkt u aan ‘werken bij’, dan denkt u aan vacatures. Natuurlijk vormt dit de basis voor werving van nieuwe medewerkers, maar pagina's die uw organisatie hiervoor hanteert bieden meer voordelen dan u denkt.
Lees meer over 'werken-bij' websites
3. Social media als versterking
Social media bieden de mogelijkheid om het bedrijf op een transparante manier te laten zien, waardoor een ‘culturele match’ tussen werkgever en toekomstige werknemer sneller gevonden kan worden.
Lees meer over social media & employer branding
4. Video als meerwaarde
Waar u pagina’s vol kunt schrijven over uw bedrijf, trekt video de aandacht met de juiste sfeer, informatie en uitstraling. Dat is belangrijk om uw prospects en klanten te overtuigen, maar ook om de juiste kandidaat te werven voor uw vacature.
Lees meer over employer video's
5. De voordelen van content marketing
Het concept Content Marketing, als onderdeel van het versterken van het werkgeversmerk, is van belang om klanten te binden aan de organisatie. Het onderwerp van de ‘content’ hoeft lang niet altijd het eigen product of de dienst te zijn, maar kan ook over een ander relevant onderwerp gaan.
When you need the right talent, we have the expertise to help
Register your vacancy (non-binding)