Download your Hays Journal
Interne influencers als merkambassadeurs voor uw werkgeversmerk
Verschenen in de Hays Journal 17
Goede merkambassadeurs kunnen een bron zijn van eerlijke en authentieke reviews over een product of dienst, in tegenstelling tot ‘traditionele reclame’ waarbij het merk in feite preekt voor eigen parochie.
Samenwerken met merkambassadeurs (of influencers): het is een kans voor organisaties als het gaat om employer branding. Sommige organisaties wijzen ‘interne influencers’ aan om interne betrokkenheid te genereren, veranderingen in de organisatie soepeler te laten verlopen en het aantrekken van nieuw talent.
Grote organisaties als Marks & Spencer, Tesco Bank en BASF delen hun ervaringen met zogenaamde interne influencers. Hoe herkent u potentiële influencers onder werknemers, en op welke manier kunnen zij helpen bij het aantrekken en behouden van talenten? Hoe kunnen interne influencers op een authentieke manier uw stem intern en extern uitdragen?
En, welke eerste stappen kunt u zetten wanneer u aan uw employer brand wilt werken met interne influencers?
Lees het hele artikel in de Hays Journal 17 |