Download your Hays Journal

  • By downloading this Journal you confirm being aware of our privacy policy in where we explain what we do with your personal details.

Interne influencers als merkambassadeurs voor uw werkgeversmerk

We kennen allemaal de zogenaamde influencers met honderden volgers op social media. Een ontwikkeling op gebied van marketing waar vele merken vandaag de dag gebruik van maken. De gedachte achter influencermarketing is dat de afzender van de boodschap niet het merk, maar iémand is die dichtbij u als ontvanger staat.

Interne influencers - Hays.nl
Verschenen in de Hays Journal 17

Goede merkambassadeurs kunnen een bron zijn van eerlijke en authentieke reviews over een product of dienst, in tegenstelling tot ‘traditionele reclame’ waarbij het merk in feite preekt voor eigen parochie.

Samenwerken met merkambassadeurs (of influencers): het is een kans voor organisaties als het gaat om employer branding. Sommige organisaties wijzen ‘interne influencers’ aan om interne betrokkenheid te genereren, veranderingen in de organisatie soepeler te laten verlopen en het aantrekken van nieuw talent.

Grote organisaties als Marks & Spencer, Tesco Bank en BASF delen hun ervaringen met zogenaamde interne influencers. Hoe herkent u potentiële influencers onder werknemers, en op welke manier kunnen zij helpen bij het aantrekken en behouden van talenten? Hoe kunnen interne influencers op een authentieke manier uw stem intern en extern uitdragen?

En, welke eerste stappen kunt u zetten wanneer u aan uw employer brand wilt werken met interne influencers?
 

Lees het hele artikel in de Hays Journal 17

 

Follow us on social media

Follow Hays on LinkedIn - Hays.be
Follow Hays on Facebook - Hays.nl
Follow Hays on Instagram - Hays.nl

Recruiting now?

We believe the right person can transform your business.
 

Get in touch for a free consultation

  •  
     By submitting this form you indicate that you are aware of our privacy policy that explains what we do with your personal data.