Recruitmentstrategie Find & Engage
De transformatie van recruitment
Het Find & Engage model geeft werkgevers de mogelijkheid om de juiste talenten te identificeren, contact met ze te maken en behouden, en ze te enthousiasmeren voor een nieuwe baan. Zelfs als de kandidaat nog niet actief zoekt naar een nieuwe uitdaging.
Een nieuwe recruitmentstrategie
Recruitment is van oudsher een strijd om het beste talent, waarbij de spelregels voor zowel werkgevers als recruitmentbureaus in hoog tempo veranderen. Er is nu een breed scala aan tools en technologieën beschikbaar. Door de traditionele vaardigheden van de recruiter te combineren met nieuwe competenties ontwikkelde Hays een duurzaam model om de juiste talenten te vinden en ze bij uw organisatie te betrekken: het Find & Engage model.
Mensenwerk én nieuwe technologie
Recruitment blijft in essentie altijd mensenwerk. Uiteindelijk adviseert een recruiter de werkgever en de potentiële kandidaat over de aansluiting van een persoon met een bepaalde functie. Een complexe afweging waarbij wordt beoordeeld of de ervaring, persoonlijkheid en vaardigheden van de kandidaat een perfecte match vormen met de potentiële werkgever. Dankzij nieuwe technologieën kan een organisatie nu een gepersonaliseerde recruitmentstrategie toepassen op een schaal die voorheen onmogelijk was.
Proactieve recruitment is waardevol voor iedere sector
Er zijn vele manieren om in contact te treden en te blijven met grote (online) communities van potentiële kandidaten. Het Advertise & Apply model is niet langer meer voldoende effectief, met name voor sectoren die kampen met tekorten aan talent of voor organisaties die te maken hebben met een grote concurrentiedruk. Het Find & Engage model maakt een proactieve recruitmentstrategie mogelijk en stelt werkgevers en organisaties in staat om actief nieuwe kandidaten te vinden en te betrekken. De sleutel voor dit duurzame recruitmentmodel ligt in het genereren van ‘talentpools’ in meerdere sectoren. Vervolgens is het van belang om op grote schaal te bouwen aan betrokkenheid en relaties met deze potentiële kandidaten om hun interesses en prioriteiten te leren kennen. Alleen dan ben je in staat om kandidaten goed te adviseren wanneer er zich een nieuwe vacature aandient.
Investeren in technologie en data
Deze veranderde wereld van recruitment vereist flinke investeringen in data-analyse en data science technologie. Iedere werkgever, ongeacht de omvang van de organisatie, kan een voorloper worden in deze ontwikkeling door samen te werken met een recruitmentspecialist zoals Hays. Met een vooruitstrevende aanpak en gedegen samenwerking krijgen zij toegang tot de best gekwalificeerde mensen tegen relatief lage kosten.
Hays Approachability Index
Onze investeringen in data, technologie en contentplatformen hebben er toe geleid dat we een uniek instrument hebben ontwikkeld: de Hays Approachability Index. Deze index geeft de Hays Experts inzicht in de mate waarin kandidaten open staan om benaderd te worden voor een nieuwe baan. Zo wordt de wereldwijde Hays database met daarin miljoenen kandidaat profielen ten volle benut.
Vind hét moment
Recruitment anno nu betekent het slim inzetten van grote hoeveelheden data, complexe recruitment-tools en geavanceerde contentplatformen. Met de opkomst van het Find & Engage model vervullen recruitmentbureaus meer dan ooit een cruciale rol in de zoektocht van organisaties naar de perfecte kandidaat. Werkgevers zijn nu in staat om te gaan voor het beste talent uit de markt, in plaats van voor een kandidaat die toevallig beschikbaar is en actief interesse toont.
De keuze voor de juiste recruitmentstrategie gaat in de toekomst het verschil maken tussen organisatie die duurzaam succesvol zijn en blijven en zij die achterblijven.