De transformatie van recruitment
Nieuwe kandidaten vinden, én betrekken
Dankzij nieuwe technologieën kan een organisatie nu een gepersonaliseerde recruitmentstrategie toepassen op een schaal die voorheen onmogelijk was.
Proactieve recruitment is waardevol voor iedere sector
Er zijn vele manieren om in contact te treden en te blijven met grote (online) communities van potentiële kandidaten.
Het Advertise & Apply model is niet langer meer voldoende effectief, met name voor sectoren die kampen met tekorten aan talent of voor organisaties die te maken hebben met een grote concurrentiedruk.
Het Hays Find & Engage model maakt een proactieve recruitment marketingstrategie mogelijk en stelt werkgevers en organisaties in staat om actief nieuwe kandidaten te vinden en te betrekken.
"FIND & ENGAGE PUTS THE RELATIONSHIP BACK AT THE HEART OF RECRUITMENT ON A SCALE THAT HAS NOT BEEN POSSIBLE BEFORE." - Alister Cox, CEO bij Hays
De sleutel voor dit duurzame recruitmentmodel ligt in het genereren van ‘talentpools’ in meerdere sectoren. Vervolgens is het van belang om op grote schaal te bouwen aan betrokkenheid en relaties met deze potentiële kandidaten om hun interesses en prioriteiten te leren kennen.
Alleen dan ben je in staat om kandidaten goed te adviseren wanneer er zich een nieuwe vacature aandient.
Hays Find & Engage model
Om duurzaam succesvol te blijven in recruitment, ontwikkelde Hays het Find & Engage model. Een recruitment marketingstrategie die het beste van beide aspecten samenbrengt; een mix van mensenwerk en het slim gebruiken van technologie en data
Het Find & Engage model geeft werkgevers de mogelijkheid om de juiste talenten te identificeren, contact met ze te maken en behouden, en ze te enthousiasmeren voor een nieuwe baan.
Zelfs als de kandidaat nog niet actief zoekt naar een nieuwe uitdaging.
Lees hier meer over het Find & Engage model of download het volledig rapport.