5 tips om uw nettowinst te vergroten met diversiteit
Leestijd: 3 minuten | Door: Yvonne Smyth - Director & Hays of Diversity bij Hays
Sara van Vliet, Group Head of Talent, Resourcing en Diversiteit aan Australische bank ANZ, legt uit: "Diversiteit is belangrijk, maar op zichzelf, geen einddoel. Het is pas wanneer u gebruik maakt van de unieke vaardigheden en talent dat u echt de voordelen realiseert."
Hier zijn vijf stappen die u kunt nemen om de vruchten van diversiteit van denken te plukken:
1. Denk aan de behoeften van uw klanten
"Uw klanten komen uit een breed scala aan achtergronden, dus u wilt mensen in uw team die hun behoeften begrijpen. Om deze reden, hebben Goldman Sachs University in Tokyo van het bouwen van een divers personeelsbestand een punt van aandacht gemaakt", zegt Sherry Greenfield, Vice President. Ze legt uit: "Onze klanten zijn divers. De enige manier waarop we diversiteit van denken gaan krijgen, is om het als een fundamenteel business principe te hebben. De voordelen voor het bedrijf zijn meer creativiteit, betere service voor onze klanten, en een positieve impact op het bedrijfsresultaat."
2. Heb een verschillend interview proces voor verschillende sollicitanten
Met alle goede bedoelingen in de wereld, is aannamebeleid nog steeds vaak beïnvloed door vooringenomenheid. Jung Lee, assistent-hoogleraar Arbeidsverhoudingen, Gedrag & Organisatie aan de LSE Vakgroep Management, is van mening dat bedrijven moeten heroverwegen hoe interviews en cv's in het wervingsproces worden beoordeeld. Ze zegt: "Vaak en onbedoeld, begunstigt het wervingsproces bepaalde kandidaten: zij die extravert, gezellig, spraakzaam of vertrouwen uitstralen. Uit onderzoek blijkt dat 'gereserveerde en introverte' mensen voordelen van logisch denken en realistisch oordelen hebben, 'extraverte' mensen hebben het voordeel van optimisme."
3. Gebruik individuele krachten
U wilt dat uw leiders hun team begrijpen. Echter, deze kennis is zinloos als het niet wordt gebruikt om het beste uit hen te krijgen. Een effectieve manager zal die kennis gebruiken om taken toe te wijzen die inspelen op de sterke punten van deze individuele medewerkers. Mensen in staat stellen om op hun unieke wijze bij te dragen maximaliseert de waarde van hun individuele talenten en de cumulatieve voordelen die ze toevoegen aan het bedrijf.
4. Laat zien dat het meer is dan een HR-probleem
EY is al onderweg op het pad van een cultuur die diversiteit van denken stimuleert en ondersteunt. Sally Bucknell, Head of Diversity & Inclusiveness bij EY UK & Ireland, zegt dat de vooruitgang een enorme impact heeft gemaakt. "We hebben een toename van de betrokkenheidscore van vijf procent tot 75 procent, dat is echt hoog voor een sector als de onze", zegt Bucknell. "Diversiteit van denken gaat over het veranderen van de meerderheid, niet gericht zijn op de minderheid. De uitdaging is om dit een commerciële dringende noodzaak te maken. Dit is niet langer een HR-probleem. Als u een wereldspeler wilt zijn en wereldwijd talent aan wilt trekken, dan is de driver voor het creëren van een meer inclusieve cultuur het feit dat als je niet verandert, je achterop komt te liggen. "
5. Help inclusiviteit floreren
Veel bedrijven zijn nu meer bewust van het belang van mentoring. Terwijl velen het gebruiken om talent te ontwikkelen, kan het ook worden gebruikt om mensen te stimuleren om gebruik te maken van hun activa die hen onderscheiden van hun collega's, waardoor ze meer te bieden hebben. Als Emma Avignon, CEO van Mentore Consulting, opmerkt, kunnen bedrijven het gebruiken om verschillende ideeën samen te brengen en diversiteit van denken te verbreden. Ze zegt: "Een mentor, per definitie, brengt uitdagingen, nieuwe ideeën en het vertrouwen om deze ideeën, op basis van hun eigen ervaring te testen; ze dagen mensen uit om anders te denken."
Als u bovenstaand artikel interessant vond om te lezen dan vindt u wellicht de andere artikelen, uit edities van de Hays Journal, ook leuk om te lezen.